Asi si říkáte, že se to zrovna vám nemůže stát, ale pojďte se s námi podívat na nejčastější chyby, které lidé dělají při sjednání pojištění nemovitosti či domácnosti.

Nemovitost a domácnost jsou dvě rozdílné věci

Nemovitost je stavba, tedy vnějšek, domácnost je vnitřní vybavení. Pokud si klient pojistí například jen nemovitost a úder blesku poškodí drahou televizi, od pojišťovny nic nedostane,“ říká Aleš Žárský, ředitel služby RIXO.cz.

Nepodceňujte rizika

Záplavy, silný vítr nebo požár nejsou jediné nástrahy, které vás mohou v souvislosti s pojištěním domácnosti nebo nemovitosti potkat. Překvapit vás může vandalismus, vloupání, výbuch plynu, prasklé vodovodní potrubí, rozbité okno nebo poničení střechy domu tíhou sněhu

 

Nejste podpojištění?

Závažným problémem u pojištění majetku je jeho podpojištěnost, tedy to, že ve smlouvě má klient uvedenou nižší hodnotu věcí, než odpovídá skutečné ceně. 

Když dům zateplíte, pořídíte bazén nebo postavíte novou garáž, vždy se zvýší hodnota majetku. Ta se mění i v závislosti na cenách stavebních prací a materiálu, které třeba v uplynulých letech výrazně rostly. Je proto potřeba pravidelně aktualizovat údaje a všechny změny nahlásit pojišťovně,“ říká Aleš Žárský. 

Ukážeme si to na konkrétním případu: 

Řekněme, že dům má hodnotu 10 milionů korun a vy ho máte pojištěný jen na 1 mil. Kč, tedy na 1/10. Při jakékoli škodě dostanete nejvýše 1/10 toho, co byste dostat mohli. U škody za 100 tis. Kč je to tedy nejvýše jen 10 tis. Kč.

Jak tedy předejít těmto chybám a být si jistý, že jsem jako klient pojištěn kvalitně?

Odpovědí může být jednoduchá kontrolní online služba www.rixo.cz, kam stačí během pár minut nahrát své pojistné smlouvy. Služba pojistky zkontroluje a Vy dostanete do týdne zdarma zhodnocení, jak si stojíte. Navíc vás upozorní na všechna rizika a pomůže vám se sjednáním ideální varianty smlouvy. 

Jsme online pojišťovací služba, která zajistí, že jsou naši klienti vždy dobře pojištěni. Klademe si za cíl správu pojištění zjednodušit, zpřehlednit a zefektivnit.