Připravili jsme praktický přehled rad, jak ke sjednaným pojistným smlouvám přistupovat. A co si u nich hlídat, abyste byli stále správně pojištění.

Uveďme si to na jednoduchém příkladu

Paní Helena si před sedmi lety koupila nový vůz a chtěla se zabezpečit pro případ, že by způsobila nehodu nebo se jí auto rozbilo. Sjednala si proto havarijní pojištění s rozšířenou asistencí a všemi riziky. „Nedávno jsem náhodou zjistila, že platím víc za stejný rozsah služeb než můj kamarád, který si koupil auto nové,“ popisuje Helena. Jak je to možné? 

Aby pojišťovna získala klienta, musí přicházet s novými variantami pojištění nebo alespoň stávající produkty vylepšovat, případně pro určité skupiny klientů zlevňovat. Pokud si paní Helena porovná svoji starší smlouvu s tím, co její pojišťovna nabízí dnes, pravděpodobně si polepší,vysvětluje ředitel online služby RIXO.cz Aleš Žárský. Případ paní Heleny je tak jeden z mnoha, který potvrzuje, jak je důležité pravidelně kontrolovat své pojistné smlouvy a v případě potřeby je aktualizovat. 

Porovnávejte nabídky na trhu

Pokud patříte mezi ty klienty pojišťoven, kteří smlouvu na pojištění vozidla nechali už několik let ležet ladem, měli byste si ověřit aktuální nabídku své pojišťovny i celkovou situaci na pojistném trhu. Můžete tak nejen ušetřit, ale navíc získat i lepší podmínky a být lépe pojištěn. Využijte službu RIXO.cz, která vám zdarma a online vaše smlouvy zkontroluje, vyhodnotí a případně doporučí lepší. 

Zhodnocení stavu pojištěné věci – změna rozsahu pojištění?

Pravidelně byste se měli zamýšlet i nad tím, jestli je pojistná částka dostačující, nebo zda naopak není zbytečně vysoká či nízká. Pokud se vrátíme k situaci paní Heleny, která má nyní vůz starý sedm let, tak s novou pojistkou ušetří. 

Sedm let je dlouhá doba. Pokud nové auto stálo třeba 600 tisíc, jeho dnešní cena může být v závislosti na jeho parametrech třeba 200 tisíc i méně. Pokud by ale šlo o žádaný model s malým nájezdem a v dobrém stavu, můžeme se zase dostat výš. A od toho se odvíjí pojištění. V první řadě bude třeba upravit pojistnou částku, tedy maximální výši plnění. Měla by odpovídat současné ceně vozidla. Druhým krokem bude zvážit, co je třeba mít pojištěného. Obecně se u starších, a hlavně méně hodnotných vozů doporučuje plné havarijní pojištění zrušit a nahradit třeba levnějšími připojištěními k povinnému ručení. Sice klient není chráněn tak univerzálně, ale zase na pojištění ušetří tolik, že to drobné opravy pokryje, a ještě mu něco zbyde, “ říká Aleš Žárský. 

Smlouvy vyhodnoťte každoročně

Ideální je pojistné smlouvy vyhodnotit a porovnat pravidelně jednou ročně, dva měsíce před případným výročím. „Důležité je mít aktuální všechny dlouhodobé pojistné smlouvy,“ připomíná Aleš Žárský z aplikace RIXO.cz, která svým uživatelům s vyhodnocováním a aktualizací smluv bezplatně pomáhá.

Změny v podmínkách ze strany pojišťovny

Může se stát, že pojišťovna pojistné zdraží. V takovém případě by vás o tomto kroku měla včas informovat. Pro vás to může být impulz ke změně pojišťovny, pokud vám nové podmínky nevyhovují. V tomto případě máte právo vypovědět stávající smlouvu do jednoho měsíce od oznámení změn. Informaci o výpovědi však zároveň musíte pojišťovně většinou doručit nejpozději šest týdnů před výročím, jinak poběží ještě další, většinou roční, pojistné období. Vyplatí se proto informace ze strany pojišťovny a změny tarifů, ke kterým často dochází, hlídat. I s tím vám pomůže služba RIXO.cz

Jsme online pojišťovací služba, která zajistí, že jsou naši klienti vždy správně pojištěni. Klademe si za cíl správu pojištění zjednodušit, zpřehlednit a zefektivnit.